Tehingu turvalisus on üks peamistest hulgimüügi teemadest impordist ja ekspordist räätimisel. Ostja ootusi saab tavaliselt võrrelda B2C turuga - ma teen tellimuse internetis, maksan selle eest ja ootan kaupa. Kui midagi läheb valesti, siis ma ei muretse, sest makse operaatorid turvavad tellimused. Siinkohal pead meeles pidama, et hulgimüügis on asjad teisiti. Tavalise tellimuse väärtus on mitmeid kordi kõrgem kui jaemüügiturul. Samuti ei eksisteeri B2B sektoris veel tarbijakaitse reeglid, sest ... pole tarbijaid - hulgimüügil ei osteta tooteid endale vaid sooviga neid edasi müüa. Kuidas tagada tellimuse turvalisus?
1. Telli näidiseid Ostes kaupa tootjalt või turustajalt on tavaliselt võimalik osta toote näidiseid. Tegemist ei ole suure investeeringuga aga see võimaldab esialgu hinnata kauba kvaliteeti ja selle potentsiaali edasimüügiks. Seda võimalust tasub alati küsida , eriti kui on plaanis osta suurel hulgal kaupu.
2. Kauba isiklik vastuvõtmine ja ülevaatamine Suur osa hulgimüügist ja B2B kaubandusest toimub ikka veel näost näkku - see tuleneb juba eelmainitud detailidest. Toote nägemine müüja laos või müügisalongis aitab tihti vältida arusaamatusi ja kahtlusi toote seisundi ja kvaliteedi suhtes.
3. Akrediteerimine Seda lahendust soovitatakse eriti väliskaubanduses ja impordis. Tehing on turvatud läbi panga usaldusisiku, kellest saab kaubanduslepingu üks osapool. See põhineb tavaliselt poolte koostatud lepingul, mis määratleb selgelt ostja ja müüja kohustused. Importija hoiustab raha pangas ja eksportija saab selle kätte ainult juhul kui täidab lepingu tingimused. Niimoodi kaitseb krediitkiri mõlemaid osapooli - importijat kauba ja nende kohaletoimetamisega seotud probleemide korral ning eksportijat ostja maksejõuetuse korral. Eelpool mainitud meetodid suurendavad märkimisväärselt impordi, ekspordi ja hulgimüügi turvalisust. Seega on kasulik küsida müüjalt, mida ta pakub ja kasutada seda järgnevate tehingute puhul.
Autor:
Merkandi