FLASH SALEFLASH SALE
-20%
1 aastaks REGISTREERIMINE ja UUENDAMINE
tutvustusi ei saa kombineerida
18 Ülejäänud pakkide arv
Tere tulemast/ Tere päevast!

Parimad varude pakkumised 150st riigist

Üle 100 000 rahuloleva kasutaja

Pakub kuni 90% soodsamat kaupa alghinnast

Otsene kontakt müüjate ja hulgimüüjatega

B2B ja B2C kaubandus - üks täht, palju erinevusi

B2B ja B2C kaubandus - üks täht, palju erinevusi

Kuigi lühendid B2B ja B2C näevad välja väga sarnased, iseloomustavad need kahte erinevat kaubandusharu. B2C puhul on peamiselt tegemist jaekaubandusega ja B2B on hulgimüük, sinna kuulub nii importimine kui ka eksportimine. B2C kaubanduses on kaubanduslepingute osapooled nii kaupleja kui ka tarbija, B2B kaubanduses aga ettevõte. Mis on tagajärjed?

1. Ostja õiguste kaitse B2C kaubanduses kasutatakse seda kaitset, sest kauplejal on tugevam positsioon tarbija üle. Muuhulgas tähendab see ka õigust tagastada kaup 14 päeva jooksul ilma mingit põhjust nimetamate juhul, kui ost oli tehtud väljaspool ettevõtte ruume (põhiliselt internetis). B2B puhul sellised reeglid ei kehti - kumbki lepingupool pole tarbija. Müüa muidugi võib aktsepteerida tagastusi, aga ta ei pea seda tegema - seda on hea meeles pidada tellimuste esitamisel. Ainuke erand on olukord, kus kaupleja ostis kauba eesmärgil, mis ei ole seotud tema äriga. Teisisõnu, kui sa ostad kaupa edasimüügiks, ei ole sa tarbija ning sul pole õigust kaup tagastada.

2. Tehingu väärtus Keskmise tellimuse väärtus B2B kaubanduse puhul on palju kõrgem kui B2C puhul. Sellel on palju tagajärgi, aga kõige tähtsam neist on tellimuste turvalisus. Palju mugavaid ja turvalisi jaekaubanduses kasutatavaid makseviise ei kasutata hulgimüügis. On olemas alternatiive, mille kohta saate lugeda siit "https://merkandi.pl/articles/jak-zadbac-o-wieksze-bezpieczenstwo-transakcji-w-handlu-hurtowym" > Turvalised_tehingud.

3. Lõpetamise meetodid Jaemüük on üha enam ja enam e-kaubandus ehk internetipõhine müük. Kuigi traditsiooniline müük ei lõpe arvatavasti kunagi, kasvab e-kaubanduse väärtus aasta-aastalt. B2B puhul on lõpliku tehingu vormistamisel soovitatav külastada kaupleva ettevõtte ruume, kehtestada tingimused kohapeal või tarnida kaup otse laost. Kuigi kommunikeerimise viisid on pidevalt muutumas, eelistavad siiski paljud ostjad ja müüjad näost näkku kokkusaamisi, selle asemel, et tehing lõplikult vormistada internetis.

4. Transport ja kohale toimetamine B2C turul domineerib mudel, milles kaupleja organiseerib kauba transpordi tarbijani. Kõik muud olukorrad on pigem ebaharilikud. B2B kaubanduse puhul võib see varieeruda - mõnel müüjal on võimalik korraldada transport, teistel mitte. Sellega seonduvalt tuleb tähelepanelikult lugeda pakkumiste kirjeldusi ja küsida üle tehingu elemendid. Kasuks võivad ka tulla teadmised incoterms-i kohta - Rahvusvahelise Kaubanduskoja tarnetingimused, mille kohta saab lugeda siit https://merkandi.ee/articles/incoterms-ehk-rahvusvahelise-kaubanduskoja-tarnetingimused/4 

 5. Käibemaks Käibemaksu tasub lõppsaaja. Näiteks kui ostate kodus endale teleka, siis maksate käibemaksu. Kui ostate teleka edasimüügiks - maksab teie klient käibemaksu. Seda on väga tähtis teada eelkõige siis, kui kavatsete osta EL-st -kui müüja on ka maksumaksja, saate käibemaksu kohuslasena osta kaupu käibemaksuta. Lisainfot käibemaksu kohta saate lugeda siit VAT UE.

Nagu te näete on B2B ja B2C kaubanduse vahel palju erinevusi ja arusaamatuste vältimiseks tehingute lõplikul vormistamisel hulgimüüjatega, tootjatega ja turustajatega on neid erinevusi hea teada.

Autor:
Merkandi - B2B äriplatvorm

Merkandi - B2B äriplatvorm

Merkandi on rahvusvaheline hulgimüügiplatvorm kaupadele, mida pakutakse samal ajal tavalises hulgimüügis, aga ka kohtutäituritest, tootmise ja lao ülejääkidest, ettevõtte likvideerimisest, klientidele tagastatud kaupadest jne.

Eelmine sissekanne Järgmine sissekanne
Tasuta INFOLEHT

Igapäevased teated Merkandi toodete ja uudiste kohta.